onsdag 21 december 2016

Onödans många (?) länkar

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/4d/ca/
1c/4dca1ce93db819647f2f87fb92769561.jpg
 Jag vill framåt, jag vill så gärna av hjärnan och själen framåt. Förnuftet säger det samma och att det ska gås framåt lugnt. Jag litar inte på mitt förnuft (eller, gahh, ambivalens som talar emot hehe). Bläddrar mellan mina sinnen, mina minnen och klär av mig för att skrika det där skriket rakt ut. Så som ett barn när den motas in i det där dit den inte ska.

Blockader uppstår. Ett hölje som inte kan röra vid det jag vill, eller så blir det bara så nu, för jag inte är i behovet, i det momentana behovet. Calm down. Om tillgång är hanterande, om ett av hanterande är att se sina tillgångar och det andra att förverkliga dem och det tredje att ta emot hjälp när den nu kommer?! Och det fjärde och femte och …
Men när allt är ett primtal eller snarare ett pitalet bland var pinal J

http://i.imgur.com/wQkJ3IG.jpg


Mina dagar känns var av dem som sekelskift. Eder som hinner sväras och fallerar däremellan. Geisten som fyller och drar sig undan. Knän som sviktar. Så kommer styrkan, den där kraften som rätar ut ryggrad, den där som förblindar mig (?) för allt runt omkring (?). Som en gnäggande Brunte med skygglappar. Att inte se bakåt när känslan likväl leder bakåt. Att all fokus ska vara på vägen fram med dess kringliggande.

Jag trycker paus |PRESS EJECT| matar ut och slår på en ny visa, PRESS PLAY - mina julsånger rymmer bjällerklang även om de kanske inte äri form av seder.
God Jul i förskott! Från en som just nu behöver musiken, i vilken form den än har uttryckts. Lyrikens uttryck känns nu viktigare att välja mellan. När allt leder in till att det ordlösa oftast säger mer än det tomma. När det talande är svårt att nå så att det faller på plats där i, under min sfär.
Det här var ett najs inlägg på en helt annan sida. Fem låter (jag lyssnade inte på dem alla) som gav mig något som jag vill behålla för mig själv och dela med den henne.



Många fulländade EBMlåtar, nästan dem alla! Vissa av dem är med på mina playlists, vissa av dem är bara i en egen mapp utan inblandning av andra band, när triggern behövs, när kraften saknas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar